برپایی کارگاه خوشنویسی خطاطی توسط استاد حمید عجمی در برلین 

کارگاه خوشنویسی خط معلی با حضور استاد حمید عجمی هنرمند و خطاط  شهیر کشورمان در مرکز فرهنگی فرانسه در برلین برپا شد.  در این کارگاه که با تلاش انستیتو فرهنگی حافظ  در برلین برگزار شد و در آن جمعی از علاقمندان آلمانی و ایرانی حضور داشتند، استاد عجمی پیرامون تاریخچه خط و فلسفه خطاطی صحبت کرد.

نمایش فیلم پیرامون مساجد ایران، نمایش فیلم پیرامون هنر خطاطی در ایران و نیز اجرای تکنوازی نی از سوی یک هنرمند آلمانی از دیگر بخش های این کارگاه هنری بود. این مراسم به صورت زنده از طریق کانال اجتماعی اینستاگرام برای جمعی از علاقمندان به هنر خطاطی  و شاگردان استاد عجمی در ایران پخش شد. 

گفتنی است خط مُعَلّیٰ خطی برگرفته از نام امام علی (ع) است که توسط حمید عجمی خوشنویس سرشناس کشورمان در سال ۱۳۷۸ شمسی ابداع شد. این خط از خطوط  نوظهور و آخرین گونه از خطوط ابداعی محسوب می‌شود. 

خط معلّی، خطی گرافیکی است که در سازمان جهان یونسکو ثبت گردیده است و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فراوانی در زمینه آثار خوشنویسی خط معلی برگزار شده است. از ویژگی‌های این خط قامت بلند و سماع و ستیز حروف در کلمات است. در این خط حرکت قلم از شش دانگ به سمت ضعف دفعتاً حرکت می‌کند. ویژگی دیگر این خط در هم تنیدگی حروف و کلمات است که حروف هنگام نوشتن، می‌توانند به‌آسانی از میان هم تردد کنند.