انتشار کتاب جدید «تحقیقات پیرامون حیات فکری اسلامی»

کتاب تازه ای تحت عنوان «تحقیقات پیرامون حیات فکری اسلامی» به ‌مناسبت 82 سالروز پروفسور رولاند پیچ، استاد علوم اسلامی و فلسفه دانشگاه ماکسی میلیان مونیخ چاپ و منتشر گردید.
این کتاب دربرگیرنده 22 مقاله از این پژوهشگر برجسته آلمانی است که در آن به موضوعات عرفان اسلامی، الهیات و شعر فارسی می‌پردازد. 
این کتاب در نتیجه همکاری میان مؤسسه حافظ و انتشارات هاراسوویتس، همزمان با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب 2024 در فرانکفورت چاپ و منتشر شده است.

محتوای کتاب شامل مطالعاتی در زمینه متافیزیک فریدهوف شوان و رنه گنون، تفسیر قرآن شیعه، آموزه‌های حضرت مهدی (ع) و تعالیم عرفانی عبدالله انصاری از هرات و ابن عربی است. همچنین، روابط شخصیت‌های برجسته با عرفان اسلامی، از جمله امپراتور فردریک دوم، عارف شهیر آلمانی یاکوب بوه‌مه، جورج ویلهلم فریدریش هگل و فیلسوف روسی ولادیمیر سولویوف، مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش شعر فارسی، ترجمه‌های آلمانی اشعار رودکی توسط کارل هرمان اته و همچنین یک ترجمه جزئی از دیوان حافظ توسط آتانهل یوخیموویچ کریمسکی ارائه شده است.

ضمیمه این کتاب شامل مقاله «مجمع البحرین» (تلاقی دو دریا) از شاهزاده مغول، داراشکوه، پسر ارشد و ولیعهد شاه‌جهان، عارف و هنرمند است که پروفسور پیچ برای نخستین‌بار به‌طور کامل از فارسی به آلمانی ترجمه کرده است. این مقاله بر زندگی مسالمت‌آمیز دو دین بر اساس عرفان اسلامی و رامانوجا ویدانتا تأکید می‌کند و در مقابل ملی‌گرایی هندو کنونی و تنش‌های آن با اسلام قرار می‌گیرد.

نویسنده این آثار، پروفسور دکتر رولاند پیچ (متولد 1942 در بومیش‌لایپا) است. او اسلام‌شناس و فیلسوف، استاد فلسفه در دانشگاه آزاد اوکراین در مونیخ و استاد افتخاری دانشگاه ملی کی‌یف می‌باشد.

فهرست کتاب: Inhaltsverzeichnis

** «تحقیقات پیرامون حیات فکری اسلامی» ** 

**ابعاد/فرمت:** VIII، 408 صفحه، 7 تصویر، 2 جدول 
**زبان:** آلمانی 
**نوع چاپ:** کتاب (گالینگور) 
**ابعاد:** 17.00 × 24.00 سانتی‌متر 
**وزن:** 950 گرم 
**تاریخ انتشار:** 09.10.2024 
**قیمت:** 78.00 یورو [آلمان] / 80.20 یورو [اتریش] 
**  شماره شابک: 5/12266/447/3/978