برپایی ویژه نمایشگاه عکس با نمایش اسلاید و فیلم پیرامون جلوه‌های گردشگری ایران در برلین

در تاریخ ۲۴ سپتامبر، ویژه نمایشگاه عکاسی همراه با نمایش اسلاید و فیلم پیرامون جلوه‌های گردشگری ایران در خانه فرهنگ «Kieztreff Lebensnetz» در برلین برگزار شد.

این نمایشگاه که شامل مجموعه‌ای از عکس‌های سفرهای یک زوج آلمانی به نام‌های «آندریا روشکه» و «زیگفرید روشکه» به ایران است، با حمایت «انستیتو فرهنگی حافظ» در برلین به مدت سه ماه، از اول مرداد تا پایان مهرماه ۱۴۰۳ در خانه فرهنگ «Kieztreff Lebensnetz» برلین به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاحیه این ویژه نمایشگاه که در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان و مدعوین آلمانی برگزار شد، خانم آندریا روشکه به همراه همسرش آقای زیگفرید روشکه با بیانی زیبا و جذاب، تجربیات و برداشت‌های خودشان را از سفرهای متعدد به این کشور شگفت‌انگیز ترسیم کردند. سپس فیلم و اسلایدهای متعددی پیرامون گنجینه‌های فرهنگی و مکان‌های تاریخی ایران به نمایش گذاشته شد که تأثیر عمیقی بر مخاطبان حاضر در این مراسم داشت. 

 خانم روشکه در ادامه سخنرانی خود ضمن اشاره به طبیعت خیره‌کننده و جاذبه‌های تاریخی ایران، از صمیمیت و مهمان‌نوازی ایرانیان صحبت کرد و تأکید نمود که این تجربیات فراموش‌نشدنی است.  وی همچنین عنوان کرد که در آینده نزدیک کتاب جدید خود را با عنوان «ایران، تجربه‌ای شخصی» منتشر خواهد کرد. این کتاب شامل صدها عکس از مکان‌ها و شهرهای مختلف ایران به همراه خاطرات و تجربیات اوست.

 گفتنی است این نمایشگاه فرصتی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و زیبایی‌های ایران و تجربیات شخصی سفر یک زوج آلمانی به این سرزمین شگفت‌انگیز است. از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود از این نمایشگاه بازدید کنند.

**جزئیات نمایشگاه:**

– **مدت نمایشگاه:** 1 مرداد ماه تیر تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ 

– **محل برگزاری:** Kieztreff Lebensnetz, Anna-Ebermann-Straße 26, 13053 Berlin