افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان با عنوان«فرای مرزها»

دومین دوره از نمایشگاه هنرهای تجسمی هنرمندان ایرانی مقیم آلمان با عنوان «فرای مرزها» در تاریخ 27 شهریور ماه 1394 طی یک مراسم ویژه در برلین افتتاح گردید.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور تنی چند از مسئولین فرهنگی، هنری و آموزشی شهر برلین برگزار گردید، با استقبال علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین در برلین مواجه شد.

در این نمایشگاه هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان گوشه هایی از هنر ایرانی را در قالب آثاری از نقاشی آبرنگ و رنگ و روغن روی بوم، عکاسی و هنر تجسمی با عنوان «فرای مرزها» در معرض بازدید علاقمندان قرار دادند.

خانم «سیمین افشارنیا»، مدیر اجرایی انستیتو فرهنگی حافظ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر معاصر ایرانیان مقیم آلمان ضمن تشکر از حضار و هنرمندان شرکت کننده در این مراسم گفت:

هنر مدرن ایرانی که امروز در بخش های گوناگون نقاشی، خط- نقاشی و عکاسی شاهد آن هستید، نمایانگر تازه ترین دستاورد های هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان است.

وی سپس افزود: آنچه این نمایشگاه را از سایر نمایشگاههای هنری متمایز می کند، حضور هنرمندانی است که با نگاه شرقی و ایرانی در جامعه آلمان به ارائه هنر خود پرداخته و آن را عرضه می نمایند. سپس خانم «اینا اِدلکروت» – Ina Edelkraut- از مسئولان بخش فرهنگی شهرداری منطقه مرکزی برلین و مدیر اجرایی «جشنواره صلح برلین» با تشکر از مسئولان «انستیتو فرهنگی حافظ» طی سخنانی اظهار داشت: در گفتگوی فرهنگها “زبان هنر” می تواند بهتر از کلمات و مفاهیم ادای مقصود کند. از اینرو این نوع نمایشگاهها می توانند پیام رسان میان هنرمندان ملل گوناگون با فرهنگهای متفاوت باشند و با مخاطبان خود با ملیتهای مختلف سخن گویند. وی سپس افزود: هنرمندان برجسته ای که در این نمایشگاه حضور دارند، توانسته اند با هنر خود اقبال شدید آلمانی ها را به هنر ایرانی جلب نمایند و این همان مسیر تعامل و تفاهم میان ملت ها است که دولتمردان آلمان هم همواره بر آن تاکید دارند.

در این مراسم هنرمندانی از جمله خانم شهلا آقاپور، ابراهیم احراری، آقای کاظم حیدری، آقای علیرضا جوادی، آقای خسرو خاور، آقای حمید صادقی نیریز، خانم شهلا صفرزاده، خانم مینا فوجانی، آقای مهرداد زندی و خانم میترا ظریف کیوان حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه هنرمندان ایرانی تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه های محلی برلین با حضور در این نمایشگاه ضمن مصاحبه با هنرمندان به تهیه خبر و گزارش پرداختند.

اجرای برنامه موسیقی سنتی ایرانی و پذیرایی از میهمانان و هنرمندان حاضر در این مراسم از دیگر بخش های این رویداد هنری در برلین بود.

نمایشگاه هنری «فرای مرزها» که به همت انستیتو فرهنگی حافظ در تالار مرکز هنری «هو – برلین»-HO Berlin- از تاریخ 19 تا 23 سپتامبر 2015 ( برابر 28 شهریور تا اول مهرماه 94) برگزار می گردد، به مدت 5 روز پذیرای علاقمندان هنر ایرانی از کشورهای مختلف خواهد بود.

گفتنی است اولین دوره از نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان در برلین در روز جمعه نهم اسفند ماه 1393در تالار مرکز هنری «فورموم فکتوری» – Forum Factory- برلین برگزار گردید.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.