باغ های زیبای ایران؛ محور جشن سی امین سالگرد تاسیس “باشگاه خبرنگاران حوزه گردشگری برلین “

به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس «باشگاه خبرنگاران حوزه گردشگری برلین” مشهور به (CTOUR) جمعی متشکل از یکصد نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران به همراه مدیرعامل انجمن فدرال باغبانی آلمان، مسئول دفتر گردشگری لهستان، مدیر اروپایی گردشگری سنگاپور، سفیر سابق آلمان در ایران ( دکتر برند اربل) و نیز نمایندگان دفاتر گردشگری کشورهای ازبکستان، مصر، ژاپن، هند و …. در این مراسم شرکت داشتند.

در این مراسم “هانس پیتر گال” رئیس “باشگاه خبرنگاران حوزه گردشگری برلین”ضمن اشاره به 30 سال فعالیت این باشگاه تاکید کرد: “ما جشن تابستانی خود را با حضور بیش از 100 روزنامه نگار و خبرنگار حوزه گردشگری و نیز مدعوین میهمان از صنعت گردشگری داخلی و خارجی به عنوان نشانه ای از فعالیت مجدد گردشگری در پایتخت آلمان می بینیم”.

در ادامه دکتر برند اربل سفیر سابق جمهوری فدرال آلمان در تهران در سخنرانی خود با اشاره به زیبایی های ایران تاکید کرد: ایران سرزمین کوه های متعدد و مناطق بیابانی وسیع است. دماوند با ارتفاع بیش از 5670 متر نه تنها بلندترین کوه ایران محسوب می گردد، بلکه بعنوان مرتفع ترین کوه در مشرق زمین شناخته می شود.

سازمان یونسکو تاکنون 24 شهر ایران را در برنامه میراث جهانی خود گنجانده است و دو  شهر دیگر ایران در میراث طبیعی یونسکو وجود دارد.

وی در ادامه افزود: ایران به همه مهمانان خود هدیه ای ارزانی می کند که من در سن 15 سالگی در سفر خود به ایران آن را تجربه کردم: این هدیه، همان مهمان نوازی ایرانیان است که در هیچ نقطه از جهان یافت نمی شود!

نمایش فیلم از باغ های زیبای ایران و اجرای تکنوازهای موسیقی سنتی ایرانی با سازهای سنتور و سه تار از دیگر برنامه های سی امین جشن تاسیس سالگرد تاسیس “باشگاه خبرنگاران حوزه گردشگری برلین ” بود.

گفتنی است بازتاب این مراسم در رسانه های برلین به چاپ رسید.

https://www.stimme-der-hauptstadt.berlin/ctour-feierte-sein-sommerfest-2