برگزاری اولین دوره کلاس های آموزش زبان فارسی در مدارس برلین از سوی انستیتو فرهنگی حافظ

اولین دوره آموزش زبان فارسی در مدارس رسمی شهر برلین در آغاز نیم ترم دوم سال تحصیلی 2016 با حضور فارسی آموزان ایرانی و آلمانی برگزار گردید. دراین دوره آموزشی که به صورت AG (Arbeitsgemeinschaft) برگزار می گردد، فارسی آموزان ایرانی و آلمانی در مقاطع سنی مختلف در کلاسهای اول تا ششم ابتدایی آموزش خواهند دید.

اولین دوره آموزش زبان فارسی در دوره های ابتدایی مدرسه «استرید- لیندگرن» شهر برلین – Astrid-Lindgern Grundschule-با مشارکت و حمایت انستیتو فرهنگی حافظ از روز دوشنبه هشتم فوریه آغاز گردید. کتب درسی این دوره های آموزشی «ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺧﻮاﻧﺪﻥ فارسی به کلاس اولی ها، تالیف ﻣﺤﻤﺪ ﻓﺮخی» است.

کلاس های آموزش زبان فارسی یک روز در هفته به مدت دو ساعت برگزار می گردد و دانش آموزان شرکت کننده به فراگیری زبان فارسی بر اساس کتب آموزشی تهیه شده از سوی انستیتو فرهنگی حافظ می پردازند.

گفتنی است از مهمترین اهداف انستیتو فرهنگی حافظ، ترویج زبان و ادبیات فارسی بعنوان یکی از پربارترین ذخایر معنوی جهان در بین فرزندان ایرانیان مهاجر و علاقمندان در آلمان است و در این راستا تلاش دارد که آموزش زبان فارسی را در دیگر مدارس برلین و شهرهای آلمان تسری دهد.

به این ترتیب انتظار می رود با تلاش انستیتو فرهنگی حافظ در آینده ای نزدیک کلاسهای آموزش زبان فارسی در مدارس بیشتری که تمایل به آموزش این زبان دارند، آغاز گردد.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.