سفره ایرانی؛ وجهی از فرهنگ ایرانی

گردشگریِ فرهنگی می‌تواند فرصتی باشد، تا گردشگران با فرهنگِ اصیل سرزمینِ ایران، به طور کلی و فرهنگ هر ناحیه از ایران، به طور خاص، مواجه شوند و آن را درک کنند. وجوه گوناگون فرهنگ ایرانی در انتقالِ این مهم عبارتند از: معماری، آداب و رسوم، ادبیات، امثال و حکم و حتی عطر و طعم خوراک‌ها و شیوه‌های پذیرایی و…

ایرانیان به هر مناسبتی سفره‌ای می‌گسترند؛ سفره طعام، سفره افطار یا سحر، سفره نذری، سفره عقد، سفره هفت‌سین و غیره. پس “سفره ایرانی”، یکی از وجوه فرهنگ ایرانی است.

«انستیتو فرهنگی حافظ» در برلین با مشارکت «مرکز اطلاع رسانی گردشگری ایران در آلمان» با هدف معرفی یکی از وجوه فرهنگ ایرانی، برنامه « سفره ایرانی؛ وجهی از فرهنگ ایرانی » را در خانه «هرتا مولر» برلین – Hertha-Müller-Haus – در تاریخ 17 اوت 2019 برگزار می نماید که در آن به معرفی گوشه ای از «سفره ایرانی» توسط خانم «آندریا روشکه » همراه با نمایش فیلم اشاره خواهد شد.

پهن نمودن سفره طعام ایرانی متشکل از « بُرانی، ماست و خیار، کوکو سبزی، سبزی پلو، زرشک پلو، جوجه کباب، کباب کوبیده و شیرینی ایرانی» و دعوت از حاضران شرکت کننده در این مراسم از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

 ثبت نام در این مراسم و پرداخت مبلغ ده یورو الزامی است.

 حداکثر پذیرش شرکت کنندگان در این مراسم: 40 نفر

گفتنی است از دیگر برنامه های تدوین شده «انستیتو فرهنگی حافظ» در سال 2019 «شب شعر ایرانی» است که در ماه سپتامبر  امسال در «خانه هرتا مولر» برلین – Hertha-Müller-Haus – برپا خواهد شد.

اطلاعات بیشتر: Persische Küche

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.