نخستین جشنواره رسمی ایرانیان برلین با موضوع غذا، زبان و طراحی برگزار شد

برلین-ایرنا- رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان اقدام به برگزاری برنامه ای تحت عنوان «سفره بلند ایرانی» در محل میدان اشتگلیس شهر برلین در
عصر جمعه 2 مهرماه یکهزار و سیصد و نود و پنج کرد.

به گزارش ایرنا از برلین، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان با هدف ارتقاء سطح شناخت از میراث فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی نزد جامعه مخاطبین متنوع خود در آلمان و نیز با عنایت به افزایش جذب مشارکت ایرانیان مقیم در چارچوب برنامه‏های مصوب سال جاری خود اقدام به برگزاری این برنامه کرد.

در این برنامه که مؤسسات متعددی همچون انستیتو حافظ، مؤسسه لانگ تافل، شهرداری اشتگلیس و نیز برخی رستوران های ایرانی مشارکت کرده بودند، طی چندین ساعت متوالی علاوه بر ارائه نمونه‏های متنوعی از انواع غذاهای سنتی مناطق و اقوام مختلف ایران، فرصتی فراهم شد تا جمعیت علاقه مندان به شناخت ایران بتوانند با ویژگی‏های مختلف ادبیات و جامعه سرزمین تاریخی جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

سفره بلند ایرانی برلین به طول 250 متر به گونه ای تنظیم شده بود تا خانواده‏های ایرانیان مقیم با مشارکت خود انواع غذاهای خانگی جامعه ایرانی را معرض نمایش قرار دهند. از جمله دیگر فعالیتهای جانبی؛ ایجاد کارگاه خوشنویسی، برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، طراحی حروف الفبای فارسی بر سفره ایرانی و … بود که مورد توجه قریب به یکهزار بازدیدکننده در مدت این برنامه واقع شد.

برای مطالعه کامل مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید:

http://www.irna.ir/fa/News/82240581/

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.