برپایی شب شعر و موسیقی در 14 دسامبر 2023 در تالار بزرگ «هامبورگ هاوس»

مراسم شب شعر و موسیقی با عنوان «شرق با غرب دیدار می کند» در تاریخ 14 دسامبر 2023 در تالار اصلی «هامبورگ هاوس» واقع در شهر هامبورگ برگزار می گردد.
در این برنامه مژگان مشکات (حافظ خوانی)، رونک باباشهابی (آواز)، آرش زنجانی (پیانو)، نیما گیلکی (کمانچه) و سجاد گودرزی (سه تار، آواز) به اجرای برنامه های متنوع  می پردازند.

همچنین در این مراسم غزلیات حافظ و گوته توسط خانم ها «مژگان مشکات» و «رونک باباشهابی» به فارسی و آلمانی سروده می شود. گفتنی است حافظ و گوته در کشورهای خود از محبوبیت ویژه و بالایی برخوردارند و مورد احترام هستند.

یوهان ولفگانگ فون گوته با الهام از حافظ، کتاب دیوان غربی شرقی را آفرید و بدین وسیله میان شرق و غرب پلی بنا نمود که به دور از تعصبات فرهنگی و اجتماعی می باشد. به همین دلیل حافظ و گوته سرچشمه‌هاى همیشه ماندگار رابطه‌ى فکرى و فرهنگى میان کشورهای ایران و آلمان محسوب می‌شوند.

در مراسم شب شعر و موسیقی، تابلویی از استاد کیوان یادگاری هنرمند ایرانی مقیم هامبورگ به نمایش در می آید. این تابلو در ابعاد 2×6 متر است و بر روی آن متن منشور حقوق بشر کوروش کبیر به خط میخی هخامنشی به تصویر کشیده شده است.

امروزه این منشور باستانی به عنوان اولین منشور حقوق بشر در جهان شناخته می شود؛به شش زبان رسمی سازمان ملل متحد ترجمه شده است و چهار ماده اول اعلامیه جهانی حقوق بشر برگرفته از مفاد این منشور است.

ورودیه به این مراسم رایگان است. از علاقمندان به شرکت در این مراسم درخواست می گردد از طریق ایمیل موسسه فرهنگی حافظ  Office@hafis-institut.com ثبت نام کنند.