برپایی نمایشگاه «فرای مرزها» از آثار هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان

جمعی از هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان گوشه هایی از هنر ارزشمند ایرانی را در قالب آثاری از نقاشی آبرنگ و رنگ و روغن روی بوم، عکاسی و هنر تجسمی در نمایشگاهی با عنوان «فرای مرزها» در شهر برلین در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

این نمایشگاه که به همت موسسه فرهنگی حافظ در تالار مرکز هنری «هو – برلین» – HO | Berlin- از تاریخ 19 تا 23 سپتامبر 2015 ( برابر 28 شهریور تا اول مهرماه 94) برگزار می‏گردد به مدت 5 روز پذیرای علاقمندان هنر ایرانی است.

نمایشگاه هنر مدرن معاصر ایرانی در برلین ارائه کننده ی آثار هنری در بخش های گوناگون نقاشی، خط- نقاشی، عکاسی و هنر تجسمی است که نمایانگر تازه ترین دستاورد‏های هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان می‏باشد. آنچه این حرکت را از سایر نمایشگاهها متمایز می کند، استفاده از هنرمندانی است که با نگاه شرقی و ایرانی در جامعه آلمان به ارائه هنر خود می‏پردازند.

هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از:

خانم شهلا آقاپور

ابراهیم احراری

آقای کاظم حیدری

آقای علیرضا جوادی

آقای خسرو خاور

آقای حمید صادقی نیریز

خانم شهلا صفرزاده

خانم مینا فوجانی

آقای مهرداد زندی

خانم میترا ظریف کیوان

گفتنی است اولین دوره از نمایشگاه آثار هنرمندان معاصر ایرانی مقیم آلمان در برلین در روز جمعه نهم اسفند ماه 1393در تالار مرکز هنری «فورموم فکتوری» – Forum Factory- برلین برگزار گردید. این نمایشگاه به مدت پنچ روز پذیرای استادان هنرهای تجسمی دانشگاه ها و هنرمندان آلمانی و همچنین جمعی از علاقمندان به هنر ایرانی – اسلامی بود.

شایان ذکر است هدف از برگزاری این نمایشگاه تلاش برای معرفی “هنر معاصر ایران” به جامعه آلمان و نیز کوششی برای ایجاد همدلی و حفظ هویت ملی ایرانیان مقیم آلمان است.

Katalog:

ausdergrenze_kat_th

Plakat:

ausdergrenze_plakat