برگزاري سي و چهارمین كنگره بين المللي شرق شناسي در آلمان

سی و چهارمین کنگره بین المللی شرق شناسی آلمان مشهور به DOT از تاریخ 12 تا 17 سپتامبر 2022 در دانشگاه آزاد برلین برگزار می گردد.

اين كنگره بين المللي توسط «انجمن شرق شناسي آلمان» ملقب به DMG هر چهار سال يك بار بعنوان يك همايش علمي– تحقيقاتي در حوزه زبان و فرهنگ مشرق زمين با شركت اساتيد دانشگاهي و محققان علوم نظري برپا می شود.

كنگره بين المللي شرق شناسي آلمان از مهمترين رویدادهای علمی و تحقیقاتی در آلمان و اروپا محسوب مي گردد كه در آن محققان و اساتيد شرق شناسي به بررسي آخرين تحقيقات و مطالعات صورت گرفته در حوزه شرق شناسي خاور دور و نزديك مي پردازند. انتظار مي‌رود در اين كنگره صدها نفر از اساتيد دانشگاهي و محققان علوم شرق شناسي از سراسر جهان شركت نمايند.

از كشور ايران كه تاريخ و فرهنگ پرعظمت آن همواره يكي از ركن هاي اساسي در حوزه تحقيقاتي اين كنگره بين المللي بوده است، دهها محقق و استاد دانشگاه شركت مي نمايند.

Design © Shervin Farridnejad

سی و چهارمین کنگره بین المللی شرق شناسی آلمان برای اولین بار در سال 1921 توسط انجمن شرق شناسی آلمان (DMG) در لایپزیگ سازماندهی شد. انجمن شرق شناسی آلمان قدیمی ترین انجمن علمی شرق شناسی در آلمان محسوب می گردد.

شایان ذکر است  سی و چهارمین کنگره شرق شناسی آلمان همزمان یکصدمین سالگرد تاسیس خود را در دانشگاه آزاد برلین جشن خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر، فراخوان مقالات و مهلت ارسال مقالات، لطفاً به وب سایت کنفرانس مراجعه کنید.

منبع خبر: گروه تاریخ و مطالعات فرهنگی، موسسه مطالعات ایران

وب سایت: https://www.geschkult.fu-berlin.de/e/iranistik/DOT-34/index.html