برپایی غرفه فرهنگی «ایران» در ششمین فستیوال بین المللی آزادی برلین با موضوع صلح

ششمین فستیوال بین المللی آزادی برلین با موضوع «صلح» از تاریخ 14 تا 17 اوت 2014 (برابر 16 لغایت 20 خرداد 93) در یکی از میادین اصلی شهر برلین «میدان الکساندر» برگزار گردید. در در این جشنواره مردمی غرفه ای به نمایندگی از ایران حضور چشمگیری داشت. این غرفه فرهنگی که با همت «انستیتو فرهنگی حافظ» و به نمایندگی از سوی خانم افشارنیا در برلین برپا گردید، با استقبال بازدیدکنندگان و شهردار منطقه مرکزی برلین روبرو گردید.

در این فستیوال برنامه های متنوع موسیقی سنتی کشورهای مختلف و نیز برنامه‏های هنری و فرهنگی از سوی هنرمندان شرکت کننده طی چهار روز برگزار گردید.

نمایش آثار هنری هنرمندان کشورهای مختلف در قالب غرفه های فرهنگی که در آن آثار نقاشی، هنرهای تجسمی و نیز صنایع دستی به نمایش گذاشته شده بود، به همراه آشپزخانه های سنتی از جلوه های این جشنواره فرهنگی و هنری محسوب می گردید.

در این غرفه انستیتو فرهنگی حافظ آثار  صنایع دستی،  نقاشی و تذهیب  از هنرمندان کشورمان عرضه شده بود. همچنین ارائه کتب تصویری و هنری از جاذبه های ایرانگردی از دیگر وجوه این غرفه بشمار می رفت.

خوشنویسی کارت های مزین به  کلمات «صلح» و «دوستی» به فارسی و آلمانی از سوی هنرمندان  خطاط ایرانی و توزیع آنها در میان علاقمندان و بازدید کنندگان از دیگر فعالیتهای دست اندرکاران این غرفه در جهت معرفی فرهنگ صلح و آزادی خواهی ایرانیان در این فستیوال هنری بود.

برنامه ویژه غرفه ایران که با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان بویژه طیف کودکان و نوجوانان روبرو گردید، نقاشی و پیام نویسی بر روی طومار پارچه ای به طول 23 متر بود که در این فستیوال جلب توجه  می نمود. به شرکت کنندگان در این برنامه، شاخه گلی نیز اهدا می گردید. خانم «سیمین افشارنیا» دانشجوی مقطع دکترا و نماینده انستیتو فرهنگی حافظ در آلمان در این خصوص اظهار داشت: انستیتو حافظ با ارائه و اجرای  این طرح  درصدد نشان دادن دیدگاه ایرانیان و نقش آنان درگذاشتن سنگ بنای «صلح و دوستی»  میان احاد مختلف جوامع جهانی بوده است. وی از استقبال و تمجید شهردار بخش مرکزی برلین از این نوع آوری سخن گفت و افزود: قرار است در سال  آینده این  پروژه با طرحی نوین به اجرا گذاشته شود.

hafis_ff_2014_5

شایان ذکر است  آقای  دکتر«کریستی هانکه» – Dr. Christian Hanke- ضمن بازدید از غرفه انستیتو حافظ در فستیوال آزادی طومار پارچه ای منقش به  پیامهای صلح و آزادی و نقاشی های کودکان و نوجوانان را به  عنوان نمادی از « دوستی» به شهرداری برلین منتقل نمود.

گفتنی است فستیوال بین المللی آزادی برلین همه ساله در فصل تابستان در برلین برگزار می‏گردد. هدف از برگزاری این فستیوال ایجاد تعامل فرهنگی میان ملت های مختلف جهان و اشاعه صلح و دوستی میان جوامع بشری است.

hafis_ff_2014_4

نقاشی ها و پیام نویسی های منقش بر روی طومار پارچه ای به طول 23 متر در  فستیوال آزادی برلین

آقای  دکتر«کریستی هانکه» – Dr. Christian Hanke- ضمن بازدید از غرفه انستیتو حافظ  در فستیوال آزادی طومار پارچه ای منقش به نقاشی و پیام های صلح و آزادی را به  عنوان نمادی از «دوستی» به شهرداری برلین منتقل نمود.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.