برپایی غرفه و کارگاه های هنر خطاطی و نقاشی «ایران» در فستیوال فرهنگی «دیوراما» برلین

فستیوال هنری «دیوراما»- Diorama- در منطقه «ودینگ- موآبیت» Moabit-Wedding- شهر برلین در روز یکشنبه 14 سپتامبر 2014 برگزار گردید

 در این فستیوال 50 هنرمند از کشورهای آلمان، روسیه، چین، اسپانیا، مجارستان، فلسطین، لبنان، ایران و ….. آثار هنری خود را در زمینه های نقاشی، گرافیک و طراحی به نمایش عموم قرار دادند. همچنین برگزاری 20 کارگاه هنری مختلف با حضور هنرمندان و علاقمندان شرکت کننده از دیگر برنامه های این فستیوال بود که با استقبال بسیار مردم علاقمند به هنرهای تجسمی روبرو گردید.

 در این فستیوال غرفه و کارگاه های هنری به نمایندگی از ایران حضور داشت. این غرفه و کارگاه‏های هنری که با همّت «انستیتو فرهنگی حافظ» و با همیاری خانم «سیمین افشارنیا» در برلین برپا گردیدند، با استقبال بازدیدکنندگان و مسئول فرهنگی این پروژه در منطقه «ودینگ – مو آبیت» برلین روبرو شد.

 در فستیوال هنری «دیوراما»- Diorama- آثار متنوع هنرهای تجسمی در قالب غرفه های فرهنگی و کارگاه های هنری از سوی هنرمندان شرکت کننده برگزار گردید. گفتنی است فستیوال هنری  «دیوراما»- Diorama- بخشی از فستیوال چهار روزه فرهنگی منطقه «ودینگ- موآبیت» Moabit-Wedding- شهر برلین بود که از 11 لغایت 14 سپتامبر 2014 برگزار گردید.

در غرفه «انستیتو فرهنگی حافظ» آثار  خطاطی، خط و نقاشی، نقاشی و تذهیب به همراه صنایع دستی مزین به نقوش خطاطی و تذهیب از هنرمندان کشورمان عرضه شده بود.

 برنامه ویژه غرفه ایران که با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان روبرو گردید، برپایی دو کارگاه هنر نقاشی و خطاطی بود که در این فستیوال جلب توجه می نمود.

hafis-institut_diorama2014_07

خانم «سیمین افشارنیا» نماینده «انستیتو فرهنگی حافظ» در آلمان پیرامون این نمایشگاه و کارگاه های هنری ایران گفت: نمایشگاه هنری «دیوراما»- Diorama- ساعت ۱۱ بعد ازظهر در یک مجتمع فرهنگی- هنری واقع در منطقه «ودینگ» برلین آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه هنرمندان کشورهای مختلف کارهای هنری سالانه خود را در غرفه های مختلف به نمایش گذاشتند. غرفه «انستیتو فرهنگی حافظ» با ارائه آثار خطاطی، خطاطی نقاشی و هنر تذهیب تلاش داشت هنر اصیل ایرانی را در معرض بازدیدکنندگان قرار دهد.

 وی در ادامه افزود: اولین کارگاه هنری از ساعت 14 تا 16 بعدازظهر برگزار شد. علاقمندان شرکت کننده در کارگاه هنر نقاشی نخست با طرح ها و رنگها و همچنین متیوهای ایرانی‌ آشنایی پیدا نمودند و سپس به نقاشی بر روی کوزه های سفالی و قاب های عکس با الگوی ایرانی پرداختند.

نماینده «انستیتو فرهنگی حافظ» در ادامه سخنان خود به برگزای دومین کارگاه هنری در این فستیوال هنری اشاره نمود و افزود: از ساعت 16 لغایت 18 کارگاه هنر خوشنویسی برگزار گردید که با استقبال بی نظیر علاقمندان آلمانی روبرو گردید. وی اظهار داشت به گفته برگزارکننده این فستیوال، کارگاه هنر خطاطی ایرانی از نظر تعداد شرکت کننده در میان 20 کارگاه هنری رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 در این کارگاه آقای شیخ بگلو، هنرمند ایرانی نخست به معرفی قالب ها و قواعد هنر خوشنویسی پرداخت و سپس تلاش نمود این هنر ایرانی – اسلامی را به علاقمندان شرکت کننده در کارگاه معرفی نماید.

شایان ذکر است  آقای  «اشتفان هوپه» – Stefan Höppe- مسئول و برگزارکننده این فستیوال ضمن بازدید از غرفه «انستیتو حافظ» و گفتگو با مسئولان برگزارکننده آن از شرکت این موسسه فرهنگی در این فستیوال هنری ابراز خوشحالی نمود و آمادگی خود و بخش فرهنگی شهرداری منطقه «ودینگ- موآبیت» را برای همکاریهای بیشتر ابراز داشت.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.