حضور پررنگ سمن های ایرانی در هفتمین جشنواره «یادآورصلح» برلین

 «مجامع و سمن های ایرانی» در هفتمین فستیوال بین‏المللی «یادآور صلح» – Gedenk- und Friedensfest Berlin – برلین که از هشتم تا دهم ماه مه 2015 (برابر 18 لغایت 20 اردیبهشت ماه 94) در یکی از میادین اصلی شهر برلین «میدان کلیسای یادبود» – Gedächtniskirche – برگزار می‏گردد، حضور فعالی دارند.

در این جشنواره قرار است برنامه های متنوع موسیقی و اجرای کنسرت توسط هنرمندان کشورهای مختلف جهان،  ایراد سخنرانی توسط نمایندگان سیاسی و مذهبی گروهها و مجامع مختلف داخلی و خارجی پیرامون «جنگ و صلح و پیامدهای آن برای زنان و کودکان» و نیز برپایی نشست ها و کارگاههای گفتگو و تبادل نظر پیرامون موضوعات مذکور از قبیل «صلح جهانی و تشنج های سیاسی در کشورهای جهان»، «نژادپرستی» و … برگزار گردد.

همچنین در این دوره از فستیوال بین‏المللی «یادآور صلح» آثار هنری هنرمندان کشورهای مختلف جهان دربرگیرنده نقاشی، عکاسی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی در غرفه‏های ویژه اختصاص یافته به نمایش گذاشته می شود. برپایی آشپزخانه های سنتی از دیگر جلوه های این جشنواره فرهنگی و هنری محسوب می گردد.

شایان ذکر است در این دوره از فستیوال برلین، «انستیتو فرهنگی حافظ» حضوری پررنگ و فعال دارد. اختصاص شش غرفه فرهنگی، دعوت از دو نفر از هنرمندان عکاس و نقاش جانباز ایرانی به نامهای داود عامری و محمد هاشم بدری، اجرای برنامه های موسیقی سنتی ایرانی، ایراد سخنرانی وگفتگو پیرامون جاذبه های گردشگری ایران، ارائه کتب تصویری و هنری از هنرمندان ایرانی و برپایی ضیافت شام برای مهمانان مدعو از مهمترین وجوه فعالیت این انستیتو فرهنگی بشمار می آید.

گفتنی است فستیوال بین‏المللی « یادآور صلح» برلین همه ساله در اریبهشت ماه در برلین برگزار می گردد. هدف از برگزاری این فستیوال ایجاد تعامل فرهنگی میان ملت های مختلف جهان و اشاعه صلح و دوستی میان جوامع بشری است.