مراسم جشن”میلاد منجی” به میزبانی انجمن فرهنگی «امیرکبیر» برگزار گرديد

در اين‌ مراسم‌ که روز یکشنبه 2 تیرماه 92 از ساعت‌ 19 تا 22 با حضور جمع زیادی از فرهیختگان و مسلمانان‌ مقيم‌ برلين‌ از مليتهاي‌ مختلف‌ ايراني، آلماني، عرب‌، ترك‌ و افغان در تالار هتل «اشتگلیتس» شهر برلين‌ برگزار گردید، ميلاد حضرت مهدي موعود (عج) گرامي داشته شد.

در آغاز اين مراسم آياتي از كلام الله مجيد قرائت شد. سپس خانم ها «کاتلین گوبل» و «سیمین افشارنیا»  به نمایندگی از انجمن فرهنگی «امیرکبیر» ضمن تبریک خجسته میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت مهدی قائم آل محمد (عج) به میهمانان شرکت کننده در این مراسم به آلمانی و فارسی خوشامد گفتند.

سپس نمایندگان انجمن فرهنگی امیرکبیر به فعالیتهای فرهنگی این انجمن در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی در آلمان اشاره داشتند.خانم افشارنیا با تشریح حضور انجمن فرهنگی امیرکبیر در جشنواره صلح برلین ، این حضور را سودمند ارزیابی نمود واشاره داشت که برنامه ریزی هایی برای انجمن صورت پذیرفته که انتظار می رود در آینده ای نزدیک فعالیت های این انجمن فرهنگی ابعاد گسترده تری به خود بگیرد.

پس از  آن در اين مراسم، سالار عقيلي خواننده جوان عرصه موسيقي سنتي كشورمان با خواندن ترانه هايي از جمله ترانه زيباي وطنم و نواختن آهنگ هايي زيبا، گوشه ايي از هنر اصيل و سنتي ايران را به علاقمندان عرضه كرد. همراهی «خانم شریعت زاده»،  همسر جناب آقای عقیلی در اجرای نوای های طنین انگیز موسیقی شرقی نیز به شکوه مجلس افزوده بود. اجرای موسیقی ایرانی در دوبخش صورت پذیرفت در بخش نخست خانم شریعت زاده با نواختن پیانو ، آقای سالار عقیلی را همراهی می کرد ودر بخش دوم با استفاده از دف ایشان را همراهی نمودند. گفتنی است تک نوازی دف در بخشی از برنامه که با مهارت ویژه ای صورت گرفت ،از سوی شنوندگان با استقبال خاصی روبرو شد.

در پایان این جشن، خانم گوبل به نمایندگی از انجمن امیر کبیر دسته گلی به جناب آقای سالار عقیلی اهدا نمود.این مراسم با پذیرایی از حاضرین، به پایان رسید.

Leave A Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.